lördag 8 maj 2010

En lugn helg...


Det var meningen att jag skulle spendera helgen i ystad lite grillande och umgås med vänner men av olika anledningar blev det inställt.Vädret har ju inte heller varit direkt lysande så det kanske var lika bra.Fredag eftermiddag klockan runt 18:00 har febrilt försökt få tag på ett postutlämningställe /spelbutik jag har ringt vid ett tiotal tillfälle men ingen som lyfter luren och jag vill inte chansa och köra 2mil då det kan vara stängt.Jag får reda på adressen ialla fall går in på hitta.se och söker..nummret stämmer men fortfarande inget svar här får vi vara lite innovativa.
Jag skriver in gatuadressen och söker på andersson och får upp en träff.Ringer upp personen och förklarar i korthet frågar lite försiktigt om han känner till öppettiderna i spelbutiken i porten det visar sig att den äldre gentlemannen är myntsamlare av en slump och förklarar samtidigt att spelbutiken säkert är full av kunder vid den här tiden men dom stänger vid 19:00.Hoppar i bilen och iväg ägaren förklarar att det varit rusning efter spelbongar och att dom har öppet en extra timme fram till 19 bara för att sköta postservicen.Kör därefter hem till en god vän.Parkeringsmöjligheterna visar sig vara högst begränsade och jag ställer mig på en två timmars parkering med p-skiva väl uppe hos kamraten öppnar jag försiktigt paketet och där fanns lite över 100 välpaketerade äldre svenska silvermynt.. två kronor från 1875-1940 med en silverhalt på 80% den totala rena silvervikten landar på 1,3 kilo
men jag bokför 1 kilo tills vidare då indikatorn inte har några decimaler och jag tänkt avrunda neråt vid ojämna tal.Efter några timmar är det dags för hemfärd en liten present väntar på min vindruta i form av en bot på 600 kr.Ingen rolig upplevelse när man gör allt för att hålla nere kostnaderna en mörk känsla av "pure hate" fyller mitt inre för några sekunder och i mina tankar uttömmer jag större delen av mitt svordomsförråd..den grövre kalibern och förbannar företaget Europark.Vilka lättförtjänta pengar för dom..pengar som jag måste arbeta ihop under en hel dag tjänar dom på en bil som står parkerad kvällstid på en övergiven kundparkering till ett varuhus.
Är det produktivt arbete eller vad, motsvarar min överträdelse ett bötesbelopp på 600 kr hmm nåväl.Ganska snart var jag i balans igen även om det tog emot. Ett par justeringar i planeringen så löser det sig tex en dannmarksresa som jag planerat som fackklubben på jobbet bjuder på den får jag tyvärr ställa in en heldag i dannmark innebär säkert en del kostnader, samt en del försäljningar på blocket av oanvända prylar.Kameran strejkar just nu pga av batteribrist så bilderna på mynten dröjer.Skönt att få flytta fram positionerna på indikatorn ett snäpp till innan nästa lön dyker upp.På jobbet har jag blivit omplacerad till ett säljprojekt med hög ångerfrekvens och detta kommer att märkas på framtida löner därför har ett antal livlinor slängts ut och en jobbintervju genomförts jag tittar på alla alternativ återkommer till detta.
Silver priset rockade loss ordentlig senaste handelsdagen.Först följde den med ner bland all börsångesten men repade sig och studsade upp en hel dollar och höll sig sen stabilt där senaste kursen ligger på 18.40 usd / ounce ett styrkebesked på en annars skakig börs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar