lördag 22 maj 2010

Changes

Att gå från idé till handling är det många som missar i dagens stress samhälle.
Alla bär vi på drömmar och storslagna planer men ofta stannar det där vardagen tar över och man faller tillbaka på sina rutiner.Fundera över dina drömmar en gång till..ge dom en chans vad beror det på att du inte kommit till skott? För min egen del tror jag på mätbarhet att man är medveten om hur långt man kommit i genomförandet.Om man är ute och orienterar använder man verktyg och förberedelser.Du är utrustad med en karta och en kompass kanske en vattenflaska och en del grundträning i bagaget utan dessa verktyg hade det blivit omöjligt att ta sig från punkt A till B.Det är samma sak med dina drömmar dom behöver också lite hjälp på vägen för att bli verklighet.Indikatorn jag använder är min karta den visar mig exakt var jag ligger till i förhållande till startpunkten och målet i min utmaning.Min kompass skulle kunna vara en analys jag gjorde i ett tidigare inlägg nämligen kontroll på utgifter, inkomster och hur jag genomför mina Silver inköp.Inkomst sidan har jag lovat att återkomma till och där har det hänt en del jag hade en Jobb intervju inplanerad under fredagen som gick mycket bra och jag blev erbjuden jobbet och accepterade.Jag kommer därför säga upp mig redan på måndag finns det däremot möjlighet så jobbar jag kvar på kvällarna på mitt gamla jobb eftersom det ger bra extra inkomster.Förändringen kommer att innebära minst ett par tusenlappar extra i månaden framöver. Min nya arbetsgivare vill ha mig på plats så fort som möjligt och det kan bli redan under juni månad det beror på hur smidig övergångsfasen blir.På kostnadssidan har jag ett bilbyte på gång som kan innebära en rejäl besparing på sikt min nuvarande bil en Audi 100 med 2,2 liters motor drar över en liter milen och den nya bilen drar runt 0,6 liter milen det är en renault Clio med 1,2 liters motor.Jag räknar med ca 10 mils körning per dag om jag jobbar på två platser så där finns pengar att spara.Bilbytet sker genom att sälja audin för några tusenlappar och sedan lägga upp en avbetalningsplan på clion(12000-15000 ca) eftersom det är lillbrorsans bil så kommer vi överens om något, ett belopp vi pratade om är 1500 kr per månad tills den är slutbetald så det blir en något högre kostnad för bilen månadsvis men när den är betald blir det en riktigt bra besparing jämfört med dagens bensintörstande pendel farkost.Sammanfattningsvis så har positionerna flyttats framåt inom 2/3 av de nyckelfaktorer som jag identifierat som kritiska för att praktiskt kunna uppnå önskat silverinnehav inom en inte alltför avlägsen framtid. Drömmar förblir drömmar om man inte arbetar stenhårt efter en struktur en annan metod är att hoppas då kan man lika bra köpa en lott men jag tror mer på den förstnämnda metoden. Lönen är på ingång och det spanas för fullt efter möjligheter till Silver inköp eventuellt kommer jag att testa en ny metod för att få ner inköpspriset mer om detta senare.Guldpriset och silverpriserna har åkt på en välförtjänt rekyl men det öppnar för en del fyndmöjligheter när väl lönen parkerat på kontot.Tidigare har silvret visat rejäl styrka och jag tror den här svackan blir kortvarig innan det bär iväg mot nya höjder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar