torsdag 5 augusti 2010

Back to business

Det var ett tag sen man skrev här och en del har hänt sedan sist.Mina semester planer blev ändrade i sista stund och det blev ingen Afrika resa den byttes mot 3 dagars husvagnsemester i åhus :)
Det nya jobbet trivs jag bra med och jag har hunnit jobba en vecka nu efter semestern tog slut.Mitt projekt som jag berättade lite kort om i senaste inlägget är i princip färdigsnickrat det består av två delar, en inköpsdel och en försäljningsdel.
Jag har satt upp mängder med affischer där jag erbjuder mig att köpa äldre svenska silver mynt något under skrotsilver värdet.Responsen har varit ganska ljum men några har hört av sig och jag räknar ialla fall med att täcka tryckkostnaden det räcker i princip att man hittar en kund med lite volym för att det ska löna sig.Ska även testa fler kanaler längre fram för inköp.Försäljningen tänkte jag hålla i tillsammans med en kamrat där vi ringer kalla kunder och säljer in Silvermynt.Mynten är då givetvis putsade utvalda och snyggt paketerade jag räknar med att kunna köra ett 4 timmars test pass nästa vecka...blir spännande.Silver inköp har det också blivit fast i en ny form.
Eftersom mina semester planer ändrades blev det en slant över och jag beslutade att göra ett inköp i en silver aktie beloppet låg på 35000 motsvarande 4799 usd efter växlings avgifter och courtage om jag räknar högt så låg silver priset på 18,50 usd / troy ounce under denna period dvs ca 259,4 x 0.0311 för att räkna om till kilo. Alltså motsvarar beloppet 8 kilo silver något lågt räknat.Det innebär att indikatorn tar ett rejält kliv uppåt.Aktien jag köpte var förresten
Silver wheaton(SLW)vid tillfälliga prisdippar tror jag det är en bra ide att köpa Silvergruv aktier då priserna är mer volatila och reagerar kraftigt nedåt jämfört med priset på en silvertacka på tradera som ofta säljs över spotpriserna ändå.Nu är det snart läggdags...zzz

2 kommentarer:

  1. Intressant blogg du har, jag har följt den ett tag! Skall bli roligt att höra mer om ditt projekt med silvermynten och höra hur det går.

    Om du vill kan du kika in på www.guldsilver.info där jag skriver om investerande i bl a silver.

    Mvh / Herr K

    SvaraRadera
  2. Tack :) jag va inne och tittade på din sida och den tillhör toppskiktet bland svenska sidor som behandlar ämnet ädelmetaller ur investerarens synvinkel.Får nog anledning att återkomma blev lite inspirerad av dina tradera widgets kan vara en bra grej att samla silver auktioner på ett ställe. // Silversamlaren

    SvaraRadera