tisdag 17 augusti 2010

Silver mitt i maten...

Om man som jag jagar kunder hela dagarna per telefon händer det då och då att man stör mitt i maten...själv har jag just nu en underbar lax tallrik framför mig..skivad stekt potatis hemma lagad youghurt dressing med gurka pressad vitlök mm
låt mig understryka att mobilen är avstängd just in case ;)
till laxen avnjutes ett glas färsk mango juice från blendern.
Jag har långväga besök som innebär förstärkning i köket och tillfälligt stopp på min spartanska mathållning :)
Den här tjejen vet definitivt vad hon gör i köket så mina burkar med vita bönor får samla damm i kökskåpen ett tag till.
Jobbet har jag trappat ner en del tillfälligt.Kör 8 timmars pass nu tillsvidare.
Ska se om jag kan få upp tempot lite igen närmare höstkanten.Det känns ändå bra att ha fixat 10% av totalmålet.Mitt projekt med inköp och försäljning av silvermynt har haft blandat resultat.Den svåra biten har varit försäljningen till "kalla" kunder än så länge har jag och kollegan lagt kanske 4 timmar och nått ca 30 kunder av dom har 2-3 st varit intresserade men avböjt.4 timmar låter mycket men då är det också många ej svar osv.Inköpen har kännts okay men kunde varit ännu bättre facit än så länge är 1 liten kund med några mynt och en kund som verkar intresserad som har ca 2 kilo silvermynt där jag hoppas på ett avslut.Eventuellt får jag lägga försäljningsdelen på is ett tag.Lönen är på ingång och om det blir silvermynt eller silver gruvor det återstår att se..sköna problem :)
Har också en del skulder att göra mig av med så jag får balansera inköpen den här månaden, ska försöka betala av största delen av bilinköpet den här månaden.Vi ska ialla fall minst 1 % närmare målet den här månaden.
Dags för lite te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar