lördag 5 juni 2010

Sommartider

Jag jobbade sista dagen i fredags på mitt gamla jobb ialla fall under dagtid.
Helgen har varit lugn och städad hälsade på en god vän i Malmö under fredag eftermiddagen några koppar kaffe ute på balkongen i underbart väder.I morgon blir det ett dopp i poolen för första gången det här året en kompis som kom med iden vi drar till ett utomhus bad.Några Silver inköp har inte gjorts än jag har varit lite avvaktande mycket som är osäkert just nu med semester och hur mycket pengar jag har att röra mig med.Frågade om ett förhandsbesked när det gäller semesterersättningen men ekonomi chefen har konsulter och tittar på den biten just nu så man vågar inte göra så stora inköp.Även semestern kan bli dyr då jag planerar en Afrika resa.Har aldrig tidigare varit där men det lutar åt ett besök i Gambia om alla pusselbitar faller på plats.När det gäller ekonomi läget så har Ungern just börjat spöka och det kokar säkert en del under ytan jag trodde det skulle bli några bra börs månader under sommaren för att sen bli sämre under höstmånaderna men vem vet.Det börjar kännas som deflations tendenser med tanke på olje priset och då kan silver och guld följa med ner en bit.Alla sådana tillfällen bör utnyttjas till att köpa på sig lite billiga gruvaktier till fyndpriser.Mitt tips är en periods deflation och sen smygande inflation som övergår till något värre.Det var ett tag sen man fick skruva på indikatorn men jag får hålla mig till tåls ett tag till.Jag jobbar just nu med ett hobby projekt inom silver mynt som kan ge billigare inköp mer om detta sen och även ett projekt med mjukvaru utveckling för bank.Återkommer så fort det blir lite resultat att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar