torsdag 15 april 2010

Lång dags färd mot natt

Dagen började bra tills jag lämnade bloggen :) väl inne i duschen hör jag ett rosslande ljud när jag skruvar på varmvattnet..inte en droppe tittar fram några sekunder senare hörs ett oroväckande ljud..som ett tryck som byggs upp i vatten ledningarna.Där står man helt näck och har förväntat sig en varm härlig dusch innan det är dags att rusa vidare.Istället tar det mig några sekunder att koppla på instinkterna..jag skruvar snabbt åt kranen vi vill inte ha nån olycka så här tidigt.En tanke slår mig att kanske varmvattenberedaren har kastat in handuken i nästa sekund kommer jag på att det är ett planerat underhållsarbete av vattenledningarna.Testar även att spola toaletten och mycket riktigt något rostfärgat kommer istället för vatten.Inte nog med att man missar den sköna morgon duschen..tandborstning är ju inte att tänka på.Lika bra att komma iväg..på med kläder checka så jag har allt med sen ut och skrapa bilrutorna ett nöje man kunde få slippa så här sent i april.Jag glider iväg till jobbet längs den invanda rutten bilen kör nästan själv vid det här laget och tankarna vandrar iväg.Funderar på bloggen, målet och hur jag ska fixa tandborstningen..Det första jag gör när jag kommer innanför dörrarna på jobb är att jaga ifatt halstabletter som maskering för min bristfälliga tandborstning det lyckas efter ett par försök.
Jobbet flyter på sneglar på kalendern som sitter uppsatt vid mitt skrivbord, det är mitt i månaden ca 10 dagar till lön det kommer att gå fort.Planen är inga onödiga kostnader bara mat och bensin.Lunchen bestod av 2 cheeseburgare på mcdonalds och en blåbärs paj för att lyxa till det kalaset gick loss på 30 kr överkomligt men idealet är ju att ta med lunchbox.Lillbrorsan ringer och frågar om jag vill komma förbi efter jobb inbjudan antas.
En halvtimme innan vi slutar bryter kaoset ut vår teleleverantör i dannmark slås ut och hela vår säljstyrka får ta ett break 20 minuter senare har vi systemet igång och hinner göra några sälj till innan det är dags att packa ihop för dagen.Hela familjen är samlad hos brorsan även minstingen min niece som nyss fyllt två bast.Det blir en långpromenad sedan hämt pizza hos brorsan..passar på att låna deras dusch och även få med mig några dunkar vatten hem. Nu sitter jag här och försöker klämma in en hel dag på några rader :) Jag är lite imponerad ett helt inlägg utan att gå in närmare på vad bloggen handlar om.En av mina favorit bloggar är ialla fall
"miljonär innan 30" http://miljonar.blogspot.com/ om jag ska avslöja något.Det får räcka för ikväll snart läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar