onsdag 21 april 2010

Har fått korn på lite Silver...

Mina första silver inköp kan komma innan helgen är slut.När andra bekymmrar sig om vulkaner har jag kämpat senaste veckan mot förkylningen som är något i hästväg jag kommer ihåg den hypade svininfluensan hur den påverkade min arbetsplats det sattes fram alkogel och hölls informations möten och pratades vaccineringar.Tidningar och tv pushade på och fick folk att sätta morgonkaffet i halsen när dom fick senaste nytt levererat resultatet blev ett riktigt antiklimax och sänkte gammalmedias anseende ytterliggare ett par grader under 0 strecket sjukskrivningarna uteblev på mitt jobb möjligtvis några enstaka som var borta och då visade det sig att dom mådde kass pga vaccineringen :)
.Den här gången var det dock allvar på mitt jobb har nog 80% varit sjuka i omgångar senaste veckorna det är någon illvillig kusin till svininfluensan som har kännt sig förbisedd och nu slagit klorna i mitt lilla företag själv har jag varit på gränsen flera morgnar att ringa in och sjuka mig men det underlättar ju inte mitt silversamlande.Nån liten mikrob ska ju inte komma och sätta käppar i hjulet för nästa månadsinköp.Från början tänkte jag satsa på 1 kilo silver den här månaden men det kan tänkas att lönen blir något bättre än jag räknat med får besked om det i morgon hoppas jag.När det gäller valet mellan silvertackor och silvermynt så kan det bli en kombination av båda den här gången mer om det när jag har bestämt mig.Jag ser fram emot att få bort nollan från indikatorn ialla fall det är ju först då man är på väg.Undrar vad som händer med kommentarerna antingen hittar ingen hit eller så är ämnet för ointressant den nollan kanske spräcks också så småningom.Nu är klockan för mycket dags att gå i dvala för i kväll.
Gonatt bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar