tisdag 9 november 2010

Silver portföljen upp 103 % på 3 månader


Min timing var en aning lyckosam när jag valde att satsa på Silver Wheaton i månadskiftet juli/Augusti.Inköpen snittades på 18,28 USD och när jag loggade in på jobb och kikade så låg kursen på dagshögsta 37,20 USD vilket innebär en angenäm resa på 103,5 % på 3 månaders buy and hold i SLW.Någon tanke på att sälja har inte fallit mig in har man väl hittat en bra position så ska man hålla den och inte frestas att köpa och sälja för att göra snabba klipp det tjänar bara banken på och när man väl klivit av kanske man missar halva uppgången.En sån här dag känner man att det ändå kan vara värt uppoffringen att trycka i sig vita bönor på jobblunchen så det nästan rinner ut ur öronen :)
För att göra en utvärdering av strategin så får man titta på alternativet som för mig skulle ha varit att köpa fysiskt silver under samma period.
Förste augusti stod spot priset på 18 usd och idag har det varit uppe på 29 usd.
Det innebär en ökning på 61 % vilket visar att SLW har överpresterat genom sin hävstång ialla fall under den här begränsade tidsperioden.Den här utvecklingen kommer jag inte tillgodogöra mig när det gäller procenttalet på indikatorn...det känns inte rätt eftersom det är ett värde som kan röra sig upp och ned.Däremot har jag köpt in en ett kilos silvertacka av märket GHAB samt en vacker Kookaburra 1 kilos Silvermynt.Har inga bilder just nu men det får jag återkomma med :)
Jag vill passa på att tacka Ben Bernanke för att han hittat ytterliggare en växel på sin tryckpress.Det senaste paketet var väl $600B nytryckta dollar som ska ut och jaga upp inflationen till nya höjder.Vi justerar indikatorn nåt snäpp uppåt den landar på 12 kilo och blickar frammåt mot en spännande avrundning på året.Passar på att visa en liten bild hur trenden ser ut dom senaste tre dagarna.Keep stacking them bars..

1 kommentar: